Doet u nog maar een chocolade........ - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu Doet u nog maar een chocolade........ - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu

Doet u nog maar een chocolade........

Door: Katharina

Blijf op de hoogte en volg katharina

30 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Vanmorgen voor het eerst uit mogen slapen, wat je dan niet doet, maar je dag begint in ieder geval relaxt. Eindelijk een ontbijt waar ook fruit bij was en niet zoals gister diverse soorten gebak en cake en om het leuk te houden droge toast met zeer zoete jam. Om half 10 met voor de verandering de bussssss een uurtje (maar) rijden toen de boot op, een hele grote catamaran. Daar zou de hike beginnen. Men gaf eerst aan dat het 720 treden zouden zijn en nu we er voor stonden gaven ze aan dat het er meer dan 750 waren. Eitje toch. Eenmaal boven kwamen we bij het meer waar we hebben geluncht.

Bariloche en omgeving staat erom bekend dat er veel regen valt, maar het is zeer aangenaam weer, lekker zonnetje en niet te warm. Na het trapjes lopen een wandeling gemaakt rond een ander meer. Want Esquel en Bariloche liggen nl. in nationale parken. Zoals ik al eerder aangaf lijkt het hier op Zwitserland, maar vanmorgen op de boot voelde ik me toch even in Norge, met de bergen en fjorden. Ik dacht nog als ik van de boot af ga, waar ga ik dan naar toe naar het noorden of westen. Dat doe ik ook als ik naar Norge reis; op de boot bepaal ik meestal welke richting ik uitga. Na de hike de boot weer terug en, je raadt het al, de bus.

Bij thuiskomst even rust genomen en toen met de meiden een borrel met hapjes genomen in de kroeg. Vandaar uit naar het restaurant gegaan om te eten. Ik probeer het eten wat er in de streek past, dus eet ik in Puerto Madryn vis omdat je langs de zee bent. Nu in klein Zwitserland dus ik heb zitten dubben of ik voor de kaasfondue zou gaan of de zuurkool en dat is het dus geworden. In het begin van de avond stond ik te wachten op de meiden die bij de flappentapper stonden, hier bij de banken hebben ze dus ook drive in flappentappers. Men komt aanrijden, duwen het kaartje erin pakken hun geld en rijden weer weg. Gaat sneller dan de bank overvallen.

Wat ik ook een vreemd fenomeen vind is het eten bestellen ik ben dus dubbel gehandicapt omdat er geen woord Spaans uit komt, behalve ola. Als je hier bijvoorbeeld een pasta bestelt moet je de saus er apart bij bestellen (en dus ook betalen); dat geldt voor bijna alles. Je bestelt vlees en de groenten en friet etc. moet je er apart bij bestellen. Dat mag dus wel eens verkeerd gaan zoals afgelopen daags. We zitten in het restaurant en ik bestelde 3 soorten vis, ik hoorde dat ik de friet apart moest bestellen, wat ik ook zei maar tegelijk iets anders aanwees. Op het moment had ik het nog niet helemaal in de gaten, maar voelde toch dat het niet goed zat. Dus ik zei nog, ik zie wel wat ik krijg. De vis kwam op tafel en er kwamen dus ook twee gebakken eieren bij, ik gaf aan dat ik dat niet besteld had, maar bedacht me dat ik het verkeerde had aangewezen. Maar wel lekker stoer opeten, zolang het maar niet de ingewanden zijn. Morgen gaan we wederom met de plaine naar El Calafate. Om half 12 naar de luchthaven en om half 3 de vlucht. Ik weet niet of er daar een internetcafè is maar dat merk je vanzelf als ik me niet meld.
Ha det bra Katharina

  • 01 November 2008 - 16:15

    Maria:

    Jeetje het was wel erg veel bus hé - zal eens kijken op de kaart waar Calafate ligt hopelijk is het vliegtuig ginderachter een beetje degelijk. De natuur lijkt me formidabel. Dat chocolade dorp is eerder iets voor mij...Ik herken ook de Egypte foto die bij je site zit dat is leuk - hier grijze grauwe donkere korte dagen...Iedereen is ontgoocheld dat ik niet echt "bruin" zie na Vietnam....
    Maar ben jij niet jarig vandaag.....duizend maal SORRY Katharina maar ik weet het echt niet meer zeker wanneer je juist jarig bent en dat is wel erg hé op zo n belangrijke dag; alvast warme knuffel - maria

  • 02 November 2008 - 08:58

    Marian:

    ha wijfie weer een gezellig verhaal en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en heb je het pad al gevonden in de AH?{je weet wel die van de mosterd...}groetjes

  • 02 November 2008 - 23:04

    Ineke:

    Sara-Katharina!

    Het is zo ver! Je hebt het gehaald! Gefeliciteerd!
    Je moest er een enorme reis voor maken maar het je gelukt. Je bent DE GRENS gepasseerd naar het land van VIJFTIG.
    Naast soepjurken, gemakschoenen, corsetten en nog veel meer engs, heeft dit land ook heel veel moois en goeds te bieden, bijvoorbeeld: Rust! Zelfvertrouwen! Wijsheid! Niet meer van je stuk te krijgen! Rijpe schoonheid. En nog zo wat.

    Ik hoop je verjaardag een leuke en gedenkwaardige dag zal worden en dat vliegtuig en bus je daarna naar nog een heleboel prachtige bestemmingen zullen brengen. Blijf genieten, je hebt het meer dan verdiend!

    Groet,

    Ineke

  • 02 November 2008 - 23:08

    Eva Og Gunnar:

    GRATTULERER MED 50 ÅRS DAGEN DIN!!!!!!!!!

    Gunnar og jeg vil ønske deg alt godt på den stooooore dagen!!!!

    Klem fra Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Om het af te leren

13 November 2008

Laatste loodjes

11 November 2008

Toch niets te doen

10 November 2008

Zuidelijkste stad van de wereld Ushuaia

08 November 2008

Weer terug in El Calafate
katharina

Actief sinds 15 Okt. 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 7239

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2008 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: