Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu

Bariloche

Door: Katharina

Blijf op de hoogte en volg katharina

29 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Daar is ze weer.
Even de vraag beantwoorden van de pinguin´s, het waren er veel. De meeste lagen te broeden en Lies heeft op haar video staan dat er een het ei liet vallen.
En nu naar het heden, na wederom een zeer lange reisdag zowel gister als vandaag heb ik morgen een vrije dag.

Voor het vertrek gister waren de whales ons nog goed gezind; onder het ontbijt in de verte (ons hotel was aan het strand) sprong de ene nog hoger dan de ander. Het waren er 2, maar tegen de tijd dat je je camera in de aanslag hebt is het beest al weer een kwartiertje onder water en dan is de bus er ook in de tussentijd. Dus helaas geen foto´s c.q. video van springende whales maar het beeld onthoud ik wel.

Gister moesten we van Puerto Madryn naar Esquel; om half 8 vertrokken en een rit voor de boeg van 10 uur. Alleen een koffie/foto pauze en een lunch ergens in het grasveld. Eenmaal aangekomen was het half acht in de avond, even de boodschappen halen toen met de hele groep wat gaan eten. Ben je in ieder geval om half 12 klaar met eten. Het was dus een saaie reisdag.

Wat ik niet van de groep kan zeggen trouwens. Het is een gemengd gezelschap. Van zowel jong en oud. Een heer en dat is onze Belg, drie dames, een moeder met haar zoon, zij wonen in de Caribean. Erg gezellig stel. De rest zijn stelletjes. Met sommigen heb je al een echte Utrechtse band terwijl ze er niet vandaan komen. Dus afmaken die handel. Met de ander heb je of een reisband of men heeft hele interessante hobbie´s. Sommigen lezen graag en daar ruil je lekker boeken mee, je hebt toch tijd zat in de bussssss.

Je moet wel veel kilometers maken wil je sowieso ergens komen. De highway die we vandaag hebben genomen is 5000km en loopt door heel Argentinië. Vandaag zijn we ook om half 8 vertrokken, toen een rit van een uurtje of 3 en daarna een hike gemaakt van 2 uur, Niet dat het ver lopen was, maar onze gids legt alles uit over de planten en dieren die er voorkomen. Toen in de bus geluncht want de hike liep uit. We waren ook zo blij dat we eruit mochten.

Ik moet zeggen dat gister het plaatsje Esquel wel wat had. Het zijn bijna allemaal houten blokhutten of noem het liever ranges. Het is heel verschillend sommige zijn gewoon stenen huizen. Het verschil zit hem erin dat het zowel een cowboyachtige omgeving is als de Zwitstere Alpen. De weg van gister en vandaag zie ik als een cowboy in Zwitserland. Je ziet de goucho dan ook nog lekker met paard en hond achter de runderen aan. Ik denk dan vanavond ben je de mijne en dan bedoel ik niet de goucho maar het rund (zijn naam zegt het tenslotte al).

Ik gaf al aan dat ik morgen een vrije dag heb, maar ik heb me ingeschreven voor de excursie van morgen, een boottrip op de meren en dan klimmen naar de waterval 720 treden, dan een hike en dan lekker met de boot terug. We zijn nu in Bariloche, ook zo´n vreemd stadje, vanmiddag handmade ijs gegeten vlak voor dit stadje. Hier wordt je echt helemaal doodgegooid met chocolade, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel iets van choco. Net klaar met eten, dus ga ik nog een beetje rondhobbelen voor ik de kamer opzoek. Ik ben nu weer aan de beurt om een eigen hotelkamer te hebben, Overmorgen gaan we trouwens met het vliegtuig naar El Calafate.
Je hoort weer.
Groet, klem, en nuss Katharina

  • 30 Oktober 2008 - 09:19

    Audrey:

    Oooo wat zie het weer helemaal voor me hoe jij die reis doormaakt met je Utrechtse humor hahahahaaa. Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Volgens mij moet ik alleen maar om de choco naar Bariloche gaan hihi.

    gr. Audrey

  • 30 Oktober 2008 - 09:26

    Audrey Quick:

    Jee verheug me iedere dag weer op je avonturen.....

    veel plezier.....
    gr. audx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Om het af te leren

13 November 2008

Laatste loodjes

11 November 2008

Toch niets te doen

10 November 2008

Zuidelijkste stad van de wereld Ushuaia

08 November 2008

Weer terug in El Calafate
katharina

Actief sinds 15 Okt. 2008
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 7242

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2008 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: