Eindelijk vakantie - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van katharina veluwen - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie

Door: Katharina

Blijf op de hoogte en volg katharina

02 November 2008 | Argentinië, El Chaltén

Eerst een mededeling: ik ben mobiel niet te bereiken. en dat zal nog wel een paar dagen duren zolang we hier in dit gebied en nog zuidelijker gaan.
Eergister aangekomen in El Chalten vanaf Calafate. Het is hier iets minder qua telefoon en internet. Morgen in de avond gaan we weer terug naar Calafate. Vandaar uit weer 2 dagen weg en dan wederom retour naar Calafate.

Calafate is een beetje het verlengde van Bariloche, minder chocolade maar zeker meer dan bij Jamin. We hebben geslapen in een hostel, een soort jeugdherberg maar dan iets anders. In de middag aangekomen dus we konden het een beetje rustig aan doen. Maar het weer was wat minder, een harde wind en dus kouder, af en toe wat regen en natte sneeuw. Een leuke cd gekocht en wat rond gewandeld. Gisterochtend voor de verandering met de busssss naar El Chalten. Hier is het gehucht klein, maar begint al aardig uit te breiden; er wordt veel gebouwd.

Na het gebak dat voor mij geregeld was in de middag naar het watervalletje gelopen met Sebas en Petra. Het was een leuke wandeling en we hebben wel foto's kunnen maken van condors. Ze waren bezig om te zoeken naar hun nest we hebben er verschillende gezien. Vandaag een excursie gedaan de ene helft ging 9 uur wandelen, ik ben met de ander helft meegegaan een wandeling maken naar de gletsjer en bij terugkomst een uitgebreide lunch, toen nog een wandeling. Wel met een prachting uitzicht op Fitz Roy. De andere helft lag afgepijgerd op de bank en wij dus gelijk aangegeven dat wij op onze wenken bediend zijn. Dat we nu eindelijk vakantie hadden. Bij de lunch werden er al gelijk 6 flessen wijn open gemaakt, wat aan mij dus niet besteed is. Morgen gaan de meeste een gletsjer tour maken, deze heb ik al 2 maal gemaakt dus die kosten ga ik niet nog een keer maken. Ik ga de hike maken van een uur of 4-5 op mijn gemak lekker foto's maken onderweg, lekker lunchen op een leuke plek. De prijzen zijn aardig omhoog geschoten, bijna een verdubbeling van 2 maanden terug. Ik heb in de gaten als je een dag niet schrijft dat je de draad een beetje kwijt bent.
Dus misschien tot morgen.
Klem Katharina

  • 03 November 2008 - 09:05

    Veronique:

    Hoi Kath! En, hoe was je verjaardag in Argentina? Alsnog van harte gefeliciteerd en nog een hele fijne vakantie gewenst!

  • 03 November 2008 - 09:54

    Joke Leer:

    Hallo Katharina.

    Eerst een hele dikke zoen van Jan en mij voor je verjaardag.
    Ik lees je verhalen als eerste als ik hier binnenkom.
    Hoe leuk wil je je dag beginnen toch.
    Geniet er nog maar even lekker van.

  • 03 November 2008 - 11:14

    Angelique:

    heee SAARTJE
    nog gefeliciteerd van ons allen
    maar meissie word je niet langzamerhand gek van de busssss haha maar aan je verhalen te zien zie je ook heeeel veeeel
    hoe was je verjaardag?
    nou ik wacht weer af....
    klem xxxx

  • 04 November 2008 - 09:46

    Audrey:

    Heb je mijn sms vrijdag nog gehad? Of deed je mobiel het daar ook niet? Van harte gefelicitaart!!! met 05 lentes.

    klem Audrey en Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Chaltén

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2008

Om het af te leren

13 November 2008

Laatste loodjes

11 November 2008

Toch niets te doen

10 November 2008

Zuidelijkste stad van de wereld Ushuaia

08 November 2008

Weer terug in El Calafate
katharina

Actief sinds 15 Okt. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 7245

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2008 - 15 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: